1402-11-13 13:39
638
0
88634
امام جمعه گرگان:

دهه فجر فرصت تبیین برای مشارکت حداکثری است

امام جمعه گرگان با اشاره به اهمیت انتخابات در 11 اسفند امسال گفت: دهه فجر فرصت خوبی برای تبیین مشارکت حداکثری در انتخابات است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گرگان با گرامیداشت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران به برکت خون شهیدان به عزت و سربلندی رسیده است، در ایام الله دهه فجر علاوه بر اینکه خدمات نظام برای مردم بازگو می‌شود باید نسبت به تبیین و روشنگری مردم برای شرکت در انتخابات نیز اهتمام لازم صورت بگیرد.

وی افزود: در جشن‌های دهه فجر باید آحاد جامه به ویژه نسل جوان بداند که انقلاب اسلامی طی این چهل و پنج سال چه بوده و اکنون در چه جایگاهی قرار دارد.

امام جمعه گرگان با اشاره به پیشرفت‌های نیروی هوا فضا گفت: آنچه در یک الی دو هفته گذشته رخ داد باعث حیرت جهان شد، ایران توانست ماهواره ثریا را با ماهواره‌بر قائم ۱۰۰ و در مدار ۷۵۰ کیلومتری زمین بفرستد که کار خیلی مهمی است برای اولین بار بود که با این ماهواره با برد بسیار بالا به فضا پرتاب شد و حیرت کشورهای جهان را در پی داشت.

نورمفیدی بیان کرد: عجیب‌تر آنکه هنوز یک هفته از این موضوع نگذشته ایران موفق به پرتاب سه ماهواره دیگر شد و دشمنان را به عظمت انقلاب اسلامی واداشت.

وی با تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در فناوری ماهواره‌سازی تصریح کرد: کشورهای حوزه خلیج فارس نیز به دنبال این هستند که به فناوری‌های نوین هوا فضا دست پیدا کنند اما فناوری آنها وارداتی است ولی فناوری که ایران به آن دست پیدا کرده کاملا بومی و داخلی است.

امام جمعه گرگان خطاب به سران کشورهای غربی گفت: شما که چشم دیدن پیشرفت‌های ایران را ندارید بروید به فکر درست کردن معیشت و اقتصاد کشور خودتان باشید شما را چه به اظهارنظر کردن درباره پیشرفت‌های انقلاب اسلامی، آنها همیشه با این نظام دینی مشکل داشته و دارند.

نورمفیدی با بیان اینکه ایران به لطف خدا و کوری چشم دشمنان به مراتب بالاتری از پیشرفت نیز دست پیدا می‌کند، گفت: کشورهای محدودی در دنیا توانستند به فناوری هوافضا دست پیدا کنند انقلاب اسلامی ایران با استفاده از ظرفیت دانشمندان داخلی توانسته به این فناوری دست پیدا کند.

وی تاکید کرد: دشمنان از این نارحت هستند که پیشرفت‌های ایران پیام‌های بزرگی برای دنیا دارد که کشوری که ۴۵ سال تحریم بوده و در محاصره اقتصادی قرار داشته است علیه آن جنگ به راه انداختند و در طی این سالها انواع و اقسام مشکلات را برایش به وجود آوردند اما انقلاب اسلامی ایران به پیشرفت رسیده است.

نورمفیدی گفت: انقلاب اسلامی ایران نشان داد کشور می‌تواند به کشورهای بیگانه غرب و شرق وابسته نباشد اما در عین حال بتواند به طور مستقل به پیشرفت‌های چشمگیری دست پیدا کند.

انتهای خبر

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.